ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΙ ΝΕΑ ΠΑΤΗΜΑΤΑ ΣΤΗ ΓΗ ΤΗΣ ΩΡΑΙΟΤΗΤΑΣ: Η ΙΣΤΟΡΗΜΕΝΗ ΑΤΤΙΚΗ ΓΗ! ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ

Εμφανίσεις: 1314

Γράφει η Παυλίνα Μπεχράκη

Φίλε Αναγνώστη

ΈΛΑ του Μυκηνανα περπατήσουμε μαζί στην Ιστορημένη Αττική γη, όπου κατά πως οι αρχαίοι Ιστορικοί, Θουκιδίδης, και Πλούταρχος, μας πληροφορούν, αποδίδοντας στον Θησέα, το μεγάλο επίτευγμα, της συνοίκησης, όλων των Αττικών Πόλεων, κάτω από τη κεντρική εξουσία τής ΑΘΗΝΑΣ! Ή πανέμορφη μορφή της Σπουδαιότερης Πόλης Ανατολής και Δύσης, όπως είναι σχεδιασμένη, [Τά δημόσια κτήρια, οι κατοικίες, τα ιερά, οι βωμοί], είναι αυτή ακριβώς, που εκφράζει τη ποιότητα, της υπαρκτής ζωής της, πάνω στη γη του χρόνου. Περιέχει και παράγει, και εικονογραφεί, την ιστορική της εξέλιξη, ενσαρκώνει τα δημοκρατικά ιδεώδη, παράγει το δικό της Σύμπαν, ένα Σύμπαν, μέσα στο οποίο, κατοικεί, εκφράζεται και ζεί ο Άνθρωπος. Ή μορφή της, βρίσκεται σε άμεση συνάρτηση, με τις πολιτικές μεταβολές, οι οποίες οδήγησαν και θέσπισαν, για πρώτη φορά στην ανθρώπινη ιστορία, της ανθρωπότητας, την εφαρμογή της Δημοκρατίας, και τη συμμετοχή των πολιτών στα κοινά!

-Οί ΝΑΟΙ και α δημόσια κτήρια για το Αρχαίο Αθήναί, αποτελούν τον κοινό χώρο, στον οποίο προσφέρει αλλά και μετέχει. Είναι η ενσάρκωση, των δημοκρατικών του ιδεωδών, η πατρογονική του κληρονομιά, η προσωπική του δημιουργία, ή υλική αίγλη της Πόλης, που είναι και δική του αίγλη. Ό αρχαίος Αθηναίος, είναι εραστής της Πόλης, κατά την έκφραση του Περικλή, στον [ΕΠΙΤΑΦΙΟ]. Στά δημόσια κτήρια, στεγάζει τη θρησκευτική του Πίστη, αλλά και τους θεσμούς, και τις λειτουργίες της Δημοκρατίας, που του επιτρέπει να εκλέγει, να νομοθετεί, να δικάζει. Ή Αγορά πυρήνας της Δημόσιας ζωής του, του δίνει την ευκαιρία, να κρίνει, να αποφασίζει, να παρακολουθεί, τα θαυμαστά έργα, της Φιλοσοφίας, της Επιστήμης, και της Τέχνης, και να συμμετέχει κατά δύναμιν, στη άνοδο, του πολιτιστικού του επιπέδου, σ’ αυτή τη θαυμαστή Πόλη, που έμελλε να σημαδέψει καθοριστικά την εξέλιξη της Ευρώπης και μέσα από αυτή ολάκερης της ανθρωπότητας.

-ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΓΗ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ Οί πρώτοι κάτοικοι της Αθήνας εγκαταστάθηκαν πάνω ,και γύρω από την Ακρόπολη, και κοντά στον Ιλισσό, στον λόφο του Ολυμπιείου, στη τελευταία περίοδο της εποχής του Λίθου, [3200-3000 π.Χ.]. Κατά την επόμενη εποχή του χαλκού, οι προϊστορικοί Έλληνες [Πελασγοί της Αττικής] εγκαταστάθηκαν σε φυσικές οχυρές θέσεις, στην Αττική παραλιακή γη, εισχωρώντας ολοένα προς τα Μεσόγεια, δημιούργησαν μόνιμους οικισμούς, που θα αποτελέσουν στα ιστορικά χρόνια, τους σημαντικότερους δήμους της Αττικής. Ό ονομαστός Λυκαβηττός, Ιλισσός, Κηφισσός, αποδίδονται, σάν τό το νεοελληνικό, φυλετικό υπόστρωμα. Οί Ίωνες, έφθασαν στην Αττική στις αρχές της δεύτερης χιλιετίας. Ή διαίρεση της περιοχής, σε πλήθος μικρά ανεξάρτητα βασίλεια, συνδέεται, με τις μεταξύ τους συγκρούσεις. [Αθήνα, Ελευσίνα, Αχαρνές κ.λ.π.]

-Ή ΕΜΦΆΝΙΣΗ του Μηκηναϊκού Πολιτισμού, στον Ελληνικό χώρο, βρίσκει τους Αθηναίους, να έχουν ήδη σχηματίσει μια εκτεταμένη σε αρκετή επιφάνεια, της Αττικής Πόλεις με αγροτικό χαρακτήρα, σε όλον τον 16ο αιώνα. Ή Τέχνη, δέχεται αργά τις επιδράσεις του Πολιτισμού αυτού, καθως τα ανασκαφικά ευρήματα μας πληροφορούν. Ή έκταση της Πόλης, δεν είναι καθορισμένη. Τόν 15 ο αιώνα, μέχρι το 1380 κυρίως επεκτείνεται προς τα νότια της Ακρόπολης, καθώς μας πληροφορούν τα νεκροταφεία. Οί πρώτοι Αθηναίοι κατοικούσαν σε μικρές ομάδες σπιτιών, γύρω από την Ακρόπολη, και στην όχθη του Ιλισσού.

-Ή ΟΝΟΜΑΣΙΑ “ΑΘΗΝΑ” ίσως υπονοεί το σύνολο των μικρών αυτών οικισμών, Οί αρχαίοι Συγγραφείς, παραδώσουν και παλαιότερα ονόματα στους κατοίκους τους. “Κεκροπείς και Ερεχθείς”. Στόν Θησέα αποδίδουν οι αρχαίοι Συγγραφείς, όπως προείπαμε τη συνοίκηση όλων των μικρών Αττικών Πόλεων κάτω από την Αθήνα. Ή Κάθοδος των Δωριαίων, στο τέλος του 12ου αιώνα, που έφερε το τέλος του Μυκηναϊκού Πολιτισμού, στη νότια Ελλάδα, δεν έθιξε τους Ίωνες, της Αττικής. Γιά τον λόγο αυτό οι Αθηναίοι περηφανεύονταν πως ήταν αυτόχθονες. Όταν αργότερα εισέβαλαν οι Δωριείς από τη Πελοπόννησο στην Αττική, σύμφωνα με τη παράδοση, με την ηθελημένη θυσία, του βασιλέα τους Κόδρου, που υπήρξε και ο τελευταίος βασιλιάς των Αθηνών, και εγκαθίδρυση, του Αριστοκρατικού Πολιτεύματος……………….ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

Σημ. “Από το δεύτερο κεφάλαιο του νέου πονήματος, που γεννήθηκε, και μέρα τη μέρα προχωράει με σταθερά, βήματα ξεκινώντας τιμής ένεκεν από τη Κόρινθο, τη γενέθλια γη μου όπως διάβασες σε προηγούμενο κείμενο, φίλε αναγνώστη, πηγαίνοντας στην Αθήνα.”

[Παυλίνα Μπεχράκη]

Εικαστικός, Συγγραφέας, Ποιήτρια