ΑΓΡΥΠΝΕΙΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ!

Εμφανίσεις: 1574

Γράφει η Παυλίνα Μπεχράκη

“Παιδί το περιβόλι μου που θα κληρονομήσεις,
όπως το βρείς κι’ όπως το δείς να μη το παρατήσεις
.Φράξε το ακόμα πιό βαθιά, και φράξε το πιο στέρεα,
και πλάτυσε τη χλώρη του και πλάτυνε τη γη του,
κι’ ακλάδευτο όπου, μπλέκεται, να το βεργολογήσεις,
και να του φέρεις με το νερό το αγνό της βρυσομάνας,
κι’ αναγαπάς τ’ ανθρώπινα κι’ όσα δεν είναι,
ρίξε αγιασμό και ξόρκισε τα ξωτικά να φύγουν,
και τα ζωντάνια σπείρε του,’ όσα γερά δροσάτα
Γίνε οργατόμος, φυτευτής, διαφεντευτής….
Κι’ άν είναι κι’ έρθουν χρόνια δίσεκτα, πέσουν
καιροί οργισμένοι, κι ‘όσα πουλιά μισέψουνε, σκιασμένα,
κι’ όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δεν φυλάν, παρά για μετερίζια,
μη φοβηθείς, το χαλασμό. Φωτιά ,τσεκούρι τράβα,
ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι κόφτο,
και κάστρο επάνω του, και ταμπουρώσου μέσα,
για πόλεμο, για μάτωμα, για τη καινούργια γέννα,
π’ όλο τη περιμένουμε, κι’ όλο κινάει νάρθει,
κι’ όλο σιντρίμμι χάνεται, στο γύρισμα των κύκλων.
Φτάνει μια ιδέα να στο πεί, μιά ιδέα να στο προστάξει,
κορώνα ιδέα, ιδέα σπαθί, που θά ναι πάνω απ’ όλα.”

[ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣ] Από τους “ΒΩΜΟΥΣ

-Ο ΓΝΗΣΙΟΣ Ποιητής, φίλε αναγνώστη, για να αναφερθούμε και να σταθούμεστα προφητικά λόγια τους Κωστή Παλαμά, είναι αυτός που δείχνει τον δρόμο, πως να διαφυλάξουμε τις αξίες, και συγχρόνως να προστατέψουμε τη Πατρίδα μας από τους κινδύνους, που την απειλούν κατά καιρούς και που τα τελευταία χρόνια μας έχει πάρει το κατόπι. Ή αρχή γίνηκε με την οικονομική κρίση, τα μνημόνια, τη φτώχεια, που δεν έχει τελειωμό, για τον Λαό, έτσι που αφήσαμε, ξέφραγο το περιβόλι που βρήκαμε που με τόσο κόπο ξανάγινε δικό μας, ύστερα από τέσσερις αιώνες που είχε τουρκέψει, και έζησε, μέσα στον ήλιο και στο φώς, μα και μέσα σε θύελλες και παγωνιά ,μέχρι τούτη την ώρα.

-ΤΟ εικονιζόμενο βιβλίο με τίτλο “ΧΟΡΤΑΡΙΑΣΜΕΝΟ ΞΕΦΡΑΓΟ ΤΟ ΠΕΡΙΒΟΛΙ“, είναι αφιερωμένο στον Μεγάλο μας Ποιητή, που είναι και ο δεύτερος Εθνικός μας, μετά τον Σολωμό. Ή υπέροχη γραφή του, νίκησε τον αθάνατο, χρόνο, γιατί η Μούσα, που είναι κόρη της Μνημοσύνης, δεν του επιτρέπει, να θάψει τα λόγια του μέσα στην υγρή του γη, και να τα εξαφανίσει. Καί αν η Ανθρωπότητα φίλε αναγνώστη, είναι έτοιμη να αυτοκτονήσει, είναι, γιατί λείπει, η Ποίηση από τη ζωή της, που θα την οδηγούσε, στων γνήσιων αξιών, τον δρόμο, που είναι δυσεύρετες στις μέρες μας. Λείπει η γνήσια Ελληνική ψυχή και σκέψη, και μόνο ή ελπίδα την κρατάει ορθή αυτή τη στιγμή, με τα τόσο κακά συναπαντήματα.

-Η ΓΕΝΝΗΣΗ αυτού του βιβλίου, που δεν είναι το μόνο, με θέμα και περιεχόμενο τη πορεία της, διαχρονικής “ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑΣ” οφείλεται, στην προσπάθειά μου, να βάζω σημάδια στα σταυροδρόμια της, και φανοστάτες στο σημείο συνάντησης.. του παρελθόντος, του παρόντος, και του Ελπιδοφόρου Μέλλοντος, ως την αιωνιότητα!

ΘΑ – διαβάζουμε στον φιλόξενο αυτόν ψηφιακό χώρο, που το κύριο χαρακτηριστικό του είναι ο Πολιτισμός, κείμενα, συνδετικούς κρίκους, αρχής γενομένης, λόγω και της, προθύστερης γιορτής των 200 χρόνων από την Επανάσταση του Γένους, Πορτραίτα εκείνων, των Σπουδαίων Ελλήνων Αγωνιστών, που τους χρωστάμε τα πάντα, έτσι που μας έδωσαν πίσω το περιβόλι μας, με τη πεποίθηση πως θα το φράξουμε, θα το φυτέψουμε, θα το φροντίζουμε, όσο χτυπάει η καρδιά μας, και με κείμενα ,που θα αποκαλύπτουν τη σημερινή του κατάσταση, που δεν είναι και στα καλύτερά του……..

-ΤΟΥ Παλαμά ο ίσκιος φίλε αναγνώστη θλιμμένος τριγυρνάει σήμερα στο περιβόλι μας, αυτά τα χρόνια, της οργής.. Η Βρυσομάνα στέρεψε ,δεν βγάζει πιά νερό, και το αλέτρι του ζευγά δεν βρίσκει χώμα γόνιμο, να σπείρει τα δροσάτα. Τά δέντρα τα περήφανα που ‘φθάναν ως τα ύψη, απομεινάρια θλιβερά, γίνανε στέγη, αρπαχτικών, και τ’ άλλα τ’ αηδόνια, που γλυκοτραγουδούσαν πετάξαν φοβισμένα, να βρούν να κτίσουν τη φωλιά, και βρήκαν, μα είναι μακριά, σε ξένη γη, θλιμμένα. Μα ‘ όσα μείναν, ελπίζουνε στην Άνοιξη που σίγουρα θε νά ‘ρθει, κι έχουν κουρνιάσει, περιμένουνε, ν’ αλλάξουν οι καιροί, να γίνει κοντινός ο ουρανός, καθάριος, γαλανός. Κι’ ενα φλογάτο ήλιο, που θα θερμάνει η καρδιά του δουλευτή, για να δουλέψει, να σώσει το Περιβόλι. Να κτίσει κάστρο αψηλό, και μέσα να ταμπουρωθεί, πανέτοιμος, με το σπαθί της αστραπής των αξιών στο χέρι, κι’ άντρίκια να παλέψει, με τους καιρούς τους δίσεκτους, με τους εχθρούς, για τις ιδέες, της σκέψης της Ελληνικής!

[Παυλίνα Μπεχράκη]

Εκδήλωση, Μούλκι Κιάτου Κορινθίας: “ΜΟΡΦΕΣ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΗΜΕΡΑ-ΑΙΤΙΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ” Κερδίστε δωρεάν προσκλήσεις

Εμφανίσεις: 1485

Η εκδήλωση είναι ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΗ στη μνήμη του Θεόδωρου Γιαμπουράνη.

Το Moriasnews και η Rap Media στηρίζει την παρούσα εκδήλωση, διότι εξακολουθούμε να πιστεύουμε στην όμορφη φύση του ανθρώπου, σμίγοντας με το όραμα της Καλλιτεχνικής Ομάδας Μεταμόρφωση.

Οι 3 πρώτοι που θα κάνουν δημόσια κοινοποίηση την παρούσα ανάρτηση κερδίζουν 3 διπλές προσκλήσεις για την εκδήλωση. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι, να γίνει κράτηση των θέσεων στα τηλέφωνα επικοινωνίας: 6942718837 – 2742025940.

Η Καλλιτεχνική Ομάδα Μεταμόρφωση, σε συνεργασία με το Τσεχικό Κέντρο Αθήνας (https://athens.czechcentres.cz/el) και τη Σχολή κινηματογράφου και τηλεόρασης της Πράγας (FAMU) διοργανώνουν το Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου 2022, ώρα 7:30 μμ (προσέλευση 7:00 μμ) εκδήλωση με θέμα «ΜΟΡΦΕΣ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΗΜΕΡΑ – ΑΙΤΙΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ: Σχολικός εκφοβισμός, προσβλητικά σχόλια, αύξηση κρουσμάτων βίας, επιθετικότητας, εγκληματικότητας, απανθρωπιά».

Η εκδήλωση πραγματοποιείται υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Πελοποννήσου και του Ομίλου για την UNESCO Χίου, Οινουσσών και Ψαρών, στον Ανοιχτό Χώρο Εκδηλώσεων του “Συσκευαστηρίου Γιαμπουράνη” στο Μούλκι Κορινθίας (https://goo.gl/maps/tjFujrQwHZupr3XW9)

Στην εκδήλωση, μετά από σύντομες ομιλίες και παρεμβάσεις, θα προβληθούν βραβευμένες ταινίες μικρού μήκους από τον Τσεχικό και τον Ελληνικό κινηματογράφο.

Στο σύγχρονο κοινωνικό τοπίο, τα αυξανόμενα προβλήματα συμπεριφοράς, η επιθετικότητα, η βία, οι παραβατικές συμπεριφορές, αποτελούν μια ανησυχητική πραγματικότητα. Πάνω στα σοβαρά αυτά θέματα και τους τρόπους αντιμετώπισής τους θα τοποθετηθούν διακεκριμένοι ειδικοί, ενώ θα ακολουθήσει προβολή επτά (7) βραβευμένων ταινιών μικρού μήκους από τον τσεχικό και τον ελληνικό κινηματογράφο.

Ειδικότερα, θα μιλήσουν οι κ.κ.: Lucie Kuligová, Διευθύντρια Τσεχικού Κέντρου Αθήνας, εκπρόσωπος της Πρεσβείας της Τσεχικής Δημοκρατίας στην Ελλάδα, Δημήτριος Παπαγεωργίου, δικηγόρος, Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Σικυωνίων, Θεόδωρος Μαραγκός, σκηνοθέτης, σεναριογράφος και Θέμης Σουλαντίκας, ιατρός, δημοσιογράφος, μουσικός. Θα ακολουθήσουν σύντομες παρεμβάσεις από τις κ.κ. Ιωάννα Φιλντίση, δικηγόρο, Δημοτικό Σύμβουλο Δήμου Νεμέας και Παρασκευή Μπρακούλια, ψυχολόγο, σύμβουλο ψυχικής υγείας.

Οι ταινίες που θα προβληθούν εκθέτουν και εξετάζουν ζητήματα όπως προκαταλήψεις, ομοφυλοφιλία, μετανάστευση, διαφορετικότητα, δυσκολίες ένταξης στην κοινωνία, βία κατά των γυναικών, έμφυλη βία, ψυχολογική βία, εκφοβισμός, ρατσισμός, bulling στο σχολείο. Ειδικότερα, θα προβληθούν (με ελληνικούς υπότιτλους) πέντε ταινίες μικρού μήκους από την διάσημη Σχολή Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (FAMU) της Πράγας – μία από τις κορυφαίες σχολές κινηματογράφου στην Ευρώπη – και δύο ταινίες μικρού μήκους από τον ελληνικό κινηματογράφο, της Κωνσταντίνας Γιαμπουράνη και του Θεόδωρου Μαραγκού.

Η εκδήλωση θα κλείσει με ερωτήσεις και τοποθετήσεις του κοινού και διάλογο.

Την εκδήλωση, η οποία έχει διάρκεια 2 ώρες, συντονίζει ο δημοσιογράφος, ιστορικός και συγγραφέας κ. Θεοδόσης Κοντόζογλου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η συνεργασία της «Μεταμόρφωσης» με το Τσεχικό Κέντρο Αθήνας πραγματοποιείται με την ευκαιρία της Προεδρίας της Τσεχίας στην Ε.Ε.

Η οργάνωση της εκδήλωσης αυτής έχει πολλαπλό σκοπό: Να συμβάλει στην ενημέρωση των πολιτών για το πολύ ευαίσθητο θέμα της βίας, να αναζητήσει τις αιτίες κάθε μορφής βίαιης και κακοποιητικής συμπεριφοράς των ανθρώπων, να αναφερθεί στον τρόπο με τον οποίο οι νόμοι και η πολιτική αντιμετωπίζουν φαινόμενα όπως βία, έγκλημα και κακοποιητική συμπεριφορά, να τονίσει την καταλυτική δύναμη που έχει η έννοια του Σεβασμού στη ζωή μας και να διαδώσει την τεράστια αξία του μέσω της Παιδείας, να τονίσει τη σημασία της καλλιέργειας μέσω της Τέχνης και να συμβάλει θετικά στο κοινωνικό τοπίο θέτοντας στους υπεύθυνους και τις δικές της προτάσεις. Είναι τιμή μας που την συνδιοργανώνουμε με αξιόλογους συνεργάτες και συνοδοιπόρους. [Καλλιτεχνική Ομάδα Μεταμόρφωση]

Η εκδήλωση είναι ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΗ στη μνήμη του Θεόδωρου Γιαμπουράνη.

Αναλυτικά οι ταινίες που θα προβληθούν:

ΤΣΕΧΙΚΕΣ

1. Must Be Painful (2020)
Σκηνοθεσία: David Semler
Διάρκεια: 14’
Θέμα: ομοφυλοφιλία, προκαταλήψεις.
Αφού έχασαν το τρένο, ο φοιτητής Ντάνι και ο Ισπανός φίλος του πρέπει να περιμένουν το επόμενο. Βρίσκονται σ’ έναν άδειο σιδηροδρομικό σταθμό μαζί με δύο ομοφοβικούς Τσέχους, που δεν συνειδητοποιούν ότι ο Ντάνι καταλαβαίνει κάθε τους λέξη στα τσεχικά.
trailer:

2. Atlantis, 2003 (2017)
Σκηνοθεσία: Michal Blaško
Διάρκεια: 29’
Θέμα: μετανάστευση και η βία κατά των γυναικών, εμπόριο λευκής σαρκός
Το 2003, ο Μάρτιν και η Ντενισίγια, νεαρό ζευγάρι από την Ουκρανία, διασχίζουν τη Σλοβακία για να μπουν παράνομα στη Γερμανία. Σύντομα, τα σύνορα μεταξύ Ουκρανίας και Σλοβακίας θα είναι από τα καλύτερα φυλασσόμενα στην Ευρώπη. Προς το παρόν, η περιοχή είναι γεμάτη λαθρεμπόρους. Πόσο μακριά θα φτάσουν; Τι είναι διατεθειμένοι να εγκαταλείψουν για μια καινούρια ζωή;
trailer: https://vimeo.com/216033189

3. White room (2021)
Σκηνοθεσία: Jakub Jirásek
Διάρκεια: 6’
Θέμα: βία, ψυχολογική βία
To “λευκό δωμάτιο” στοχεύει στην πλήρη απομόνωση και την αισθητηριακή στέρηση και είναι ένα είδος ψυχολογικής βίας. Ο κρατούμενος είναι κλεισμένος σε ένα κελί εντελώς λευκό: οι τοίχοι, το πάτωμα, η οροφή, ακόμα και τα ρούχα και το φαγητό του. Η εξερεύνηση της αυθεντικής μαρτυρίας ενός κρατούμενου που επέζησε από τα “λευκά” βασανιστήρια.
trailer:

4. The Little One (2017)
Σκηνοθεσία: Diana Cam Van Nguyen
Διάρκεια: 10’
Κατάλληλη για μικρότερες ηλικίες (περ. 12+)
Θέμα: εκφοβισμός, ρατσισμός, δυσκολίες ένταξης στην κοινωνία
H Ρονγκ, ένα κορίτσι από το Βιετνάμ, μεγαλώνει σε μια επαρχιακή πόλη της Τσεχίας. Πρέπει να αντιμετωπίζει καθημερινά το ζήτημα της διαφορετικότητάς της, σε σχέση τόσο με το περιβάλλον της πόλης όσο και με την οικογένειά της. Παρά τη μοναξιά της, μεγαλώνοντας διδάσκει τη μικρότερη αδερφή της Λίλι να αντιμετωπίζει το ζήτημα. Όταν όμως η οικογένειά της αποφασίζει να επιστρέψει στο Βιετνάμ, η Ρονγκ αναρωτιέται: πού είναι στο σπίτι της;
trailer:

5. Fundamentals of Art (2021)
Σκηνοθεσία: Leo Bruges και David Payne
Διάρκεια: 5’
Κατάλληλη για μικρότερες ηλικίες (περ. 12+)
Θέμα: προκαταλήψεις στο σχολείο, bulling εκ μέρους των παιδιών αλλά και των δασκάλων
Η μικρή Νάταλι ονειρεύεται να γίνει καλλιτέχνης, αλλά υπάρχουν πολλά εμπόδια στο δρόμο της – κυρίως, ένας μοχθηρός δάσκαλος τέχνης και η τρομακτική κόκκινη σφυρίχτρα του. Μια μέρα, η Νάταλι ορθώνει το ανάστημά της και δείχνει σε όλους τι σημαίνει να είσαι αληθινός καλλιτέχνης.
trailer:

ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ

6. Θέλω να γίνω… (2010)
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνα Γιαμπουράνη
Διάρκεια: 12’
Η ταινία προσεγγίζει το θέμα της διαφορετικότητας σε ένα σχολικό περιβάλλον. Σε μια τάξη γυμνασίου δίνεται το θέμα της έκθεσης: “Επιλογή του επαγγέλματος – ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την επιλογή”. Ενώ όλη η τάξη κάνει σκονάκι από τον μάγκα της τάξης, ένα παιδί με Σύνδρομο Άσπεργκερ προσεγγίζει το θέμα της έκθεσης με ένα διαφορετικό τρόπο, αλλά με αποτέλεσμα να πέσει θύμα λεκτικής βίας.

7. Το όραμα του Θοδωράκη (2019)
Σκηνοθεσία – Κινούμενο σχέδιο: Θόδωρος Μαραγκός
Μοντάζ: Τζανέτος Παντελής ⦁ Καλλιτεχνική επιμέλεια: Αγγελική Μαραγκού
Διάρκεια: 18’
Μια αυτοβιογραφική αφήγηση μέσα από τα μάτια ενός παιδιού. O σκηνοθέτης ζωγραφίζει το όραμα του για ένα όμορφο κόσμο χωρίς βία, έγκλημα και επιθετικότητα. Τα κινούμενα σχέδια του Θόδωρου Μαραγκού καταφέρνουν να μας δείξουν με έναν χιουμοριστικό τρόπο τον άδικο κόσμο που ζούμε. Όμως, μπορούμε να ξαναβρούμε τις πραγματικές αξίες της ζωής αν πάρουμε σοβαρά την παιδεία των ανθρώπων.

Info
Εκδήλωση:
ΜΟΡΦΕΣ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΗΜΕΡΑ – ΑΙΤΙΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ: Σχολικός εκφοβισμός, προσβλητικά σχόλια, αύξηση κρουσμάτων βίας, επιθετικότητας, εγκληματικότητας, απανθρωπιά

Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου 2022, ώρα 7:30 μμ (προσέλευση 7:00 μμ)

Διοργάνωση:
Καλλιτεχνική Ομάδα Μεταμόρφωση,
σε συνεργασία με το Τσεχικό Κέντρο Αθήνας
και τη Σχολή κινηματογράφου και τηλεόρασης της Πράγας (FAMU)

Ανοιχτός Χώρος Εκδηλώσεων “Συσκευαστηρίου Γιαμπουράνη” (ΑΡΙΣΤΟΝ Α)
Μούλκι Κορινθίας, θέση Αρκούδα
https://goo.gl/maps/tjFujrQwHZupr3XW9
ΔΩΡΕΑΝ ΧΩΡΟΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ

ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ:
10 € (ενηλίκων), 7 € (φοιτητικό, εφηβικό 12-18 ετών), Παιδιά κάτω των 12 ετών: Ελεύθερη είσοδος
ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ: Στο γραφείο του συσκευαστηρίου. Τηλέφωνα: 6942718837 – 6948808961 – 2742025940
ΩΡΕΣ ΤΑΜΕΙΟΥ: 11:00 πμ – 2:00 μμ, 6:30 μμ – 8:30 μμ
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΚΡΑΤΗΣΗ ΘΕΣΗΣ

ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΓΕΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ

Μαρίνα Γκόντα, Φιλόλογος, ιστορικός Τέχνης, Δρ. Παν/μίου Σορβόννης
Κατερίνα Γλυκού-Φωτεινιά, Δρ. Επικοινωνίας & Δημοσιογραφίας, τ. Λέκτωρ Ιστορίας & Αρχαιολογίας Παν/μίου Birmingham

Εμπνευστής και Δημιουργός της Διαδικτυακής ομάδας ΕΙΜΑΣΤΕ ‘ΕΜΕΙΣ’, ΓΙΑΤΙ ΤΟ ‘ΕΓΩ’ ΜΑΣ ΤΕΛΕΙΩΣΕ
Ομάδα δίπλα στις γυναίκες με καρκίνο του μαστού
Σύλλογος Γυναικών Διμηνιού ‘Νεφέλη’
Προοδευτικός Σύλλογος Γυναικών Σουλίου

ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΙ ΝΕΑ ΠΑΤΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΗ ΓΗ: ΝΕΑ ΚΟΡΙΝΘΟΣ ΥΜΝΟΣ ΣΤΗ ΝΕΑ ΚΟΡΙΝΘΟ

Εμφανίσεις: 1483

Γράφει η Παυλίνα Μπεχράκη

ΤΟ ΦΩΣ ονειρεύεται στη Πόλη του Πήγασου.
Ονειρεύομαι κι’ εγώ ευτυχισμένη να τη δω,
και στου μέλλοντος χρόνου, την υπαρκτή τη ζωή της.
Γεννήθηκε πανέμορφη, ως κι’ η αυγή μαγεύτηκε
από τα ερωτομουρμουρίσματα του Κορινθιακού
και της χαράς τραγούδισμα του γαλανού του Φλοίσβου,,
που την κρατάει αγκαλιά, τηνε φιλάει τρυφερά,
ξέροντας πως θα είναι παντοτινά δική του, αυτή
η αγαπημένη Κόρη, της Γης της ωραιότητος,
που, λαμπερή ομορφιά της φιλάρεσκα αντιφέγγει,
μέσα στον πολύτιμο υδάτινο καθρέφτη, κι’ ας έφερε
ό χρόνος της, μαζί με τις χαρές, καταστροφές και λύπες.
Ό Πήγασος, που μ’ ανοιχτά φτερά θωρεί τον Ακροκόρινθο,
πάντα θα της θυμίζει, τους χρόνους τους αλλοτινούς
τους μυθικούς, τους δοξασμένους, τους ιστορημένους!
Σαν τον θωρώ, θαρρώ, πως βλέπω τις φτερούγες του
έτοιμες να πετάξουν, μεσ’ στη θαλασσοφίλητη ευρύχωρη
πλατεία της, τα χνάρια να χαράξουν, της, φίλτατης Πατρίδας
ευτυχισμένο πηγαιμό, πάνω στη γη του χρόνου!
Κι’ εγώ, κάτω απ΄ τον ήλιο της, με το ρούχο της αγάπης
μονάχα, για τη δική της ευτυχία εύχομαι και προσεύχομαι!

ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΜΕ ΤΗ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΠΟΛΗ ΜΟΥ Γή των προγόνων μου, και δική μου γενέθλια Πόλη Με πονάει, που η φυσική ομορφιά σου χαμήλωσε, έχασε τη λαμπράδα της, τους τελευταίους χρόνους, σαν ύψωσαν πάνω σου, δίχως περίσκεψη, τσιμεντένιους άμορφους όγκους, στέγες αντί να ευρύνουν τα σύνορά σου. Ρωτάω, γιατί Ρωτάω, ξαναρωτάω, και δεν απαντάει κανείς. Ίσως γιατί, δεν υπάρχει απάντηση για την ύβρη. Το λέει ο Σοφός προγονός μας Ηράκλειτος “Δεν παίζουμε με τους Θεούς, οι θνητοι”. Ζηλεύουν κι’ οί Θεοι. Σέ ζήλεψαν οι Μοίρες που ορίζουνε τη τύχη των θνητών, και κάναν τον Εγκέλαδο, εχθρός σου. Σε έριξε καταγής, πολλές φορές στον πηγαιμό σου, και σύ ξαναγεννιέσαι, απ΄ τα ερείπια, μα αυτός, πάντα θα καιροφυλακτεί, το ξέρεις, μά δυστυχώς υψώθηκες, πέρα απ’ τη δύναμη, που δίνουν οι Θεοί. Υπάκουσες, στις διαταγές, του κέρδους και της απληστίας ως ασεβής, παρά τη θέλησή σου, αψήφησες τη δύναμη της Φύσης, δεν διδάχθηκες, απ’ του Βελερεφόντη το φοβερό το πάθημα….. Παρακαλώ τις Μοίρες, και σ’ όλους τους γνωστούς και άγνωστους Θεούς, να σκύψουν, να σε δούν, και να σε συγχωρήσουν, έτσι που άλλοι αποφάσισαν.

ΕΓΩ είμαι εδώ και σ άγαπώ. Θα σ’ αγαπώ, όσο χτυπάει η καρδιά μου. σού το οφείλω άλλωστε! Με γέννησες, μ’ άνάστησες, πέρασα εδώ τα αξέχαστα τα παιδικά μου χρόνια, τα εφηβικά, τότες που γνώρισα τον έρωτα, έκανα οικογένεια, έζησα, κατά καιρούς κοντά σου, έτσι που ξαναγύριζα στην αγκαλιά σου, πάλι και πάλι, όταν η ανάγκη μέ παιρνε μακριά σου. Είναι φορές που ο σιγανός ο ήχος της φωνής σου, έρχεται με τη πνοή του ανέμου, και με συντροφεύει. Μού λέει λόγια τρυφερά, παρήγορα, με γαληνεύει, φέρνοντας πίσω την ηχώ φωνών αγαπημένων, που δεν υπάρχουν πιά.

-ΣΕ ΑΓΑΠΩ, κι’ ας σ’ άλλαξε, η απληστία, του κέρδους, και το χαλύβδινο σκοτάδι του “ΕΓΏ” που κατά καιρούς σε διαφεναύουν, που πάντα το ωραίο καταστρέφουν. Όπως δίχως αιδώ, την όμορφη μορφή σου καταστρέψανε. Τα αξέχαστα τα σπίτια σου, χτισμένα με γερά υλικά, με σεβασμό υψωμένα, για να μη προκαλούνε τον Εγκέλαδο, με τις αυλές, τις μοσχοβολημένες, τα, γιασεμιά, τις τριανταφυλλιές, βασιλικά, και ταπεινά γεράνια. Τούς δρόμους τους πλατύστερνους, με τις γαζίες, τις μουριές, τα λιόδεντρα, τα απαλά τα δέντρα, τα καλά, τις πασχαλιές, που τα ξερίζωσαν και φυτέψαν, τα αφρικάνικα τα δέντρα τα αφιλόξενα, που δεν φωλιά ζούνε πουλιά, την όμορφη πλατεία σου, ένα ολάνθιστο φιλόξενο τοπίο, μεσ΄ στη καρδιά σου, που τρέχαμε, στην αγκαλιά σου, τις ώρες, της γιορτής της σχόλης μεγάλοι και μικροί. Τό περιβόλι του γήινου ουρανού σου, μονάκριβο στολίδι, πού στέκεται, γυμνό, και παραμελημένο, τα τελευταία χρόνια, προσμένοντας με υπομονή μια εντολή ωραία! Είμαι εδώ σε αγαπώ, και σε υμνώ γενέθλια γη μου. Καί δεν σου κρύβω πως και σε καμαρώνω, έτσι που με περίσσια χάρη περπατάς, ανάμεσα, στου Λόγου, και της Τέχνης, τα ηλιόχαρα πελάγη!

Από το εικονιζόμενο βιβλίο μου εκδ. 2017

ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΙ ΝΕΑ ΠΑΤΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΗ ΓΗ: Η ΚΟΡΙΝΘΟΣ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ

Εμφανίσεις: 1492

Γράφει η Παυλίνα Μπεχράκη

“ΚΑΤΑ τα χρόνια της σκλαβιάς, μέσα στον ιερό τόπο,
της Κορινθίας, στις απόκρημνες πλαγιές και τα άγρια
φαράγγια του, γεννήθηκαν οι πρώτες σπίθες
της Επανάστασης, του Γένους, Αρματολοί και Κλέφτες,
εδώ πρωτόστησαν τα λημέρια τους, και γίνηκαν οι πρώτοι
πυρίνες επαναστατικών κινημάτων, πολύ πρίν από
την απελευθερωτική Επανάσταση του 1821.Εδώ στα Άγια
τούτα χώματα, μαζεύτηκαν ονομαστοί Αγωνιστές, και οργάνωσαν
τον Αγώνα για τη λευτεριά, πίσω από τη πλάτη, του Κατακτητή.”

“Η ΚΟΡΙΝΘΟΣ κύριο κέντρο της μυστικής Φιλικής Εταιρείας, κατάφερε να μυήσει στα μυστικά της, από τα πρώτα χρόνια επιφανείς Κορίνθιους, που βοήθησαν, αποφασιστικά στου Γένους τον ξεσηκωμό. Στή Ζάχολη πρωτουψώνεται, η Σημαία της Εταιρείας, ώς Σημαία της Επανάστασης. Ή συμμετοχή των Κορινθίων στον Αγώνα υπήρξε ηρωική, με κορυφαία τη μάχη στα Δερβενάκια. Εδώ, ο Κολοκοτρώνης, με το σύνθημα “Τσεκούρι και φωτιά στους προσκυνημένους” ..αντιδρά δυναμικά, κάνει στρατηγείο του, τη Κορινθιακή γη, οργανώνει κλεφτοπόλεμο, οχυρώνει τα Δερβενάκια, καταστρέφει τη στρατιά, του Δράμαλη, και γίνεται ο Ελευθερωτής της φίλτατης Πατρίδας. Ιστορική υπήρξε και η παράδοση του Ακροκορίνθου στους Έλληνες, με επικεφαλή τον Γέρο του Μοριά”.

[Από το εικονιζ. βιβλίο μου] “ΩΔΗ ΣΤΗ ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΗ ΓΗ” Εκδ. 2017

Η ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΚΟΡΙΝΘΟΣ ΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ του Edward Dodwell, του επιφανή Άγγλου Ακαδημαϊκού Ιστορικού, και Συγγραφέα, κατά τα χρόνια 1801-1805-1806 [Μικρό απόσπασμα]

“ΟΙ ΧΩΡΙΚΟΙ, της Κορίνθου, με πληροφόρησαν ότι ένας Εβραίος, της Πόλης, έσκαβε και είχε βρεί πολλά αγγεία. Στην επιστροφή μου, πήγα και τον βρήκα και είδα με απέραντη θλίψη, τα πολύτιμα αγγεία, στοιβαγμένα σε μιά γωνιά ,μαζί με ένα σωρό σκουπίδια, πολλά από αυτά κατεστραμμένα. Εκείνος, με κοίταζε ,που έδειξα ενδιαφέρον, ξέροντας και την αξία τους από τη μιά, αλλά από την άλλη, με τον τρόπο που τα έβγαζε στο φως, τα κατέστρεφε. Κατάφερα με πολλά παζάρια, να αγοράσω ένα εγχάρακτο υπέροχο αγγείο, που ήταν άθικτο. Τά σχέδια των μορφών, και τα σχήματα των γραμμάτων, είναι από τα αρχαιότερα, και πιθανώς, κανένα άλλο δεν έχει αποκαλυφθεί, που να ανήκει, σε μια τόσο αρχαία εποχή. Χωρίζεται σε δύο μέρη, το ένα πάνω από το άλλο, όπου υπάρχουν λεοντάρια, ελάφια, κατσίκα, πουλιά και λουλούδια, τα οποία δεν έχουν ιστορικό, αλλά διακοσμητικό ενδιαφέρον. Απεικονίζει το κυνήγι ενός αγριογούρουνου, όπου το όνομα του καθενός, από τους συμμετέχοντες, έχει αναγραφεί στο πλευρό του, με γράμματα αρχαιότατα. Εινα δύσκολο να βρέθεί, καλύτερο δείγμα, αρχαϊκής, τεχνοτροπίας, και είναι σε χρώμα ξύλου της πυξαριάς κιτρινωπό. Το τοποθετώ γύρω στο 700 π.Χ.”

ΣΟΥ ΠΕΡΙΕΓΡΑΨΑ μια στιγμή μέσα στις τόσες “κλοπής” των θησαυρισμάτων, της Ιστορημένης Πολιτείας, στά χρόνια της σκλαβιάς, για να ξαναθυμηθούμε ,και να αναλογιστούμε, ότι οί δήθεν φίλοι-Εταίροι που το παίζουν και προστάτες, τα τελευταία χρόνια, ξεναγούν στα Μουσεία τους επί χρήμασι τα κλεμμένα δίχως ντροπή…

Η ΑΓΝΟΙΑ, φίλε αναγνώστη, από τη μια, των σκλαβωμένων Ελλήνων, και από την άλλη η αδιαφορία και η απληστία του Κατακτητή, έγιναν η αιτία, να κλαπεί, να ξενιτευτεί για πάντα, ή να καταστραφεί το μεγαλύτερο μέρος, ου Πολιτισμικού μας θησαυρού. Δέν είναι μόνο τα γλυπτά του Παρθενώνα, που δικαιωματικά τα διεκδικούμε, αλλά τόσα και τόσα που βρίσκονται στα Μουσεία Ανατολής και Δύσης, που δεν υπάρχει καμιά ελπίδα γι’ αυτά να γυρίζουν στη γενέθλια γη εκ των πραγμάτων……..

Μικρό απόσπασμα από το εικονιζόμενο βιβλίο μου “Η ΕΛΛΑΔΑ ΤΩΝ ΠΕΡΙΗΓΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΖΩΓΡΑΦΩΝ” Εκδ.2020

Εκδήλωση στο Μούλκι Κιάτου Κορινθίας με μήνυμα «Σεβασμός στη ζωή και στον άνθρωπο» Κερδίστε δωρεάν προσκλήσεις

Εμφανίσεις: 1489

Η Καλλιτεχνική Ομάδα Μεταμόρφωση, σε συνεργασία με το Τσεχικό Κέντρο Αθήνας και τη Σχολή κινηματογράφου και τηλεόρασης της Πράγας (FAMU) οργανώνουν το Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου 2022, ώρα 7:30 μ.μ. εκδήλωση με θέμα «ΜΟΡΦΕΣ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΗΜΕΡΑ – ΑΙΤΙΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ: Σχολικός εκφοβισμός, προσβλητικά σχόλια, αύξηση κρουσμάτων βίας, επιθετικότητας, εγκληματικότητας, απανθρωπιά».

Οι 5 πρώτοι που θα κάνουν δημόσια κοινοποίηση την παρούσα ανάρτηση κερδίζουν 5 διπλές προσκλήσεις για την εκδήλωση. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι, να γίνει κράτηση των θέσεων στα τηλέφωνα επικοινωνίας: 6942718837 – 2742025940

Η εκδήλωση πραγματοποιείται υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Πελοποννήσου και του Ομίλου για την UNESCO Χίου, Οινουσσών και Ψαρών, στον Ανοιχτό Χώρο Εκδηλώσεων του “Συσκευαστηρίου Γιαμπουράνη” στο Μούλκι Κορινθίας.

Στην εκδήλωση, μετά από σύντομες ομιλίες και παρεμβάσεις, θα προβληθούν βραβευμένες ταινίες μικρού μήκους από τον Τσεχικό και τον Ελληνικό κινηματογράφο.

Στο σύγχρονο κοινωνικό τοπίο, τα αυξανόμενα προβλήματα συμπεριφοράς, η επιθετικότητα, η βία, οι παραβατικές συμπεριφορές, αποτελούν μια ανησυχητική πραγματικότητα. Πάνω τα σοβαρά αυτά θέματα και τους τρόπους αντιμετώπισής τους θα τοποθετηθούν διακεκριμένοι ειδικοί, ενώ θα ακολουθήσει προβολή επτά (7) βραβευμένων ταινιών μικρού μήκους από τον τσεχικό και τον ελληνικό κινηματογράφο.

Ειδικότερα, θα μιλήσουν οι κ.κ.: Lucie Kuligová, Διευθύντρια Τσεχικού Κέντρου Αθήνας, εκπρόσωπος της Πρεσβείας της Τσεχικής Δημοκρατίας στην Ελλάδα, Δημήτριος Παπαγεωργίου, δικηγόρος, Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Σικυωνίων, Θεόδωρος Μαραγκός, σκηνοθέτης, σεναριογράφος και Θέμης Σουλαντίκας, ιατρός, δημοσιογράφος, μουσικός και θα ακολουθήσουν σύντομες παρεμβάσεις από τις κ.κ. Ιωάννα Φιλντίση, δικηγόρο, Δημοτικό Σύμβουλο Δήμου Νεμέας και Παρασκευή Μπρακούλια, ψυχολόγο, σύμβουλο ψυχικής υγείας.

Οι ταινίες που θα προβληθούν εκθέτουν και εξετάζουν ζητήματα όπως προκαταλήψεις, ομοφυλοφιλία, μετανάστευση, διαφορετικότητα, δυσκολίες ένταξης στην κοινωνία, βία κατά των γυναικών, έμφυλη βία, ψυχολογική βία, εκφοβισμός, ρατσισμός, bulling στο σχολείο. Ειδικότερα, θα προβληθούν (με ελληνικούς υπότιτλους) πέντε ταινίες μικρού μήκους από την διάσημη Σχολή Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (FAMU) της Πράγας -μία από τις κορυφαίες σχολές κινηματογράφου στην Ευρώπη- και δύο ταινίες μικρού μήκους από τον ελληνικό κινηματογράφο, της Κωνσταντίνας Γιαμπουράνη και του Θεοδώρου Μαραγκού.

Η εκδήλωση θα κλείσει με ερωτήσεις και τοποθετήσεις του κοινού και διάλογο.

Την εκδήλωση, η οποία έχει διάρκεια 2 ώρες, συντονίζει ο δημοσιογράφος, ιστορικός και συγγραφέας κ. Θεοδόσης Κοντόζογλου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η συνεργασία της «Μεταμόρφωσης» με το Τσεχικό Κέντρο Αθήνας πραγματοποιείται με την ευκαιρία της Προεδρίας της Τσεχίας στην Ε.Ε.

Η οργάνωση της εκδήλωσης αυτής έχει πολλαπλό σκοπό: Να συμβάλει στην ενημέρωση των πολιτών για το πολύ ευαίσθητο θέμα της βίας, να αναζητήσει τις αιτίες κάθε μορφής βίαιης και κακοποιητικής συμπεριφοράς των ανθρώπων, να αναφερθεί στον τρόπο με τον οποίο οι νόμοι και η πολιτική αντιμετωπίζουν τη βία, το έγκλημα και την κακοποιητική συμπεριφορά, να τονίσει την η καταλυτική δύναμη που έχει η έννοια του Σεβασμού στη ζωή μας και να διαδώσει την τεράστια αξία του μέσω της παιδείας, να τονίσει τη σημασία της καλλιέργειας μέσω της Τέχνης και να συμβάλει θετικά στο κοινωνικό τοπίο θέτοντας στους υπεύθυνους και τις δικές της προτάσεις. Είναι τιμή μας που την συνδιοργανώνουμε με αξιόλογους συνεργάτες και συνοδοιπόρους. [Καλλιτεχνική Ομάδα Μεταμόρφωση]

Η εκδήλωση είναι ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΗ στη μνήμη του Θεόδωρου Γιαμπουράνη.

***

Αναλυτικά οι ταινίες που θα προβληθούν:

ΤΣΕΧΙΚΕΣ

1. Must Be Painful (2020)
Σκηνοθεσία: David Semler
Διάρκεια: 14’
Θέμα: ομοφυλοφιλία, προκαταλήψεις.
Αφού έχασαν ένα τρένο, ο φοιτητής Ντάνι και ο Ισπανός φίλος του πρέπει να περιμένουν το επόμενο. Βρίσκονται σ’ έναν άδειο σιδηροδρομικό σταθμό μαζί με δύο ομοφοβικούς Τσέχους, που δεν συνειδητοποιούν ότι ο Ντάνι καταλαβαίνει κάθε τους λέξη στα τσεχικά.

trailer:

2. Atlantis, 2003 (2017)
Σκηνοθεσία: Michal Blaško
Διάρκεια: 29’
Θέμα: μετανάστευση και η βία κατά των γυναικών, εμπόριο λευκής σαρκός
Το 2003, ο Μάρτιν και η Ντενισίγια, νεαρό ζευγάρι από την Ουκρανία, διασχίζουν τη Σλοβακία για να μπουν παράνομα στη Γερμανία. Σύντομα, τα σύνορα μεταξύ Ουκρανίας και Σλοβακίας θα είναι από τα πιο καλά φυλασσόμενα στην Ευρώπη. Προς το παρόν, η περιοχή είναι γεμάτη λαθρεμπόρους. Πόσο μακριά θα φτάσουν; Τι είναι διατεθειμένοι να εγκαταλείψουν για μια καινούρια ζωή;
trailer: https://vimeo.com/216033189

3. White room (2021)
Σκηνοθεσία: Jakub Jirásek
Διάρκεια: 6’
Θέμα: βία, ψυχολογική βία
To “λευκό δωμάτιο” στοχεύει στην πλήρη αισθητηριακή στέρηση και απομόνωση και είναι ένα είδος ψυχολογικής βίας. Ο κρατούμενος είναι κλεισμένος σε ένα κελί εντελώς λευκό: οι τοίχοι, το πάτωμα, η οροφή, ακόμα και τα ρούχα και το φαγητό του. Η εξερεύνηση της αυθεντικής μαρτυρίας ενός κρατούμενου που επέζησε από τα “λευκά” βασανιστήρια.
trailer:

4. The Little One (2017)
Σκηνοθεσία: Diana Cam Van Nguyen
Διάρκεια: 10’
Κατάλληλη για μικρότερες ηλικίες (περ. 12+)
Θέμα: εκφοβισμός, ρατσισμός, δυσκολίες ένταξης στην κοινωνία H Ρονγκ, ένα κορίτσι από το Βιετνάμ, μεγαλώνει σε μια επαρχιακή πόλη της Τσεχίας. Πρέπει να αντιμετωπίζει καθημερινά το ζήτημα της διαφορετικότητάς της, σε σχέση τόσο με το περιβάλλον της πόλης όσο και με την οικογένειά της. Παρά τη μοναξιά της, μεγαλώνοντας διδάσκει τη μικρότερη αδερφή της Λίλι να αντιμετωπίζει το ζήτημα. Όταν όμως η οικογένειά της αποφασίζει να επιστρέψει στο Βιετνάμ, η Ρονγκ αναρωτιέται: πού είναι στο σπίτι της;
trailer:

5. Fundamentals of Art (2021)
Σκηνοθεσία: Leo Bruges και David Payne
Διάρκεια: 5’
Κατάλληλη για μικρότερες ηλικίες (περ. 12+)
Θέμα: προκαταλήψεις στο σχολείο, bulling εκ μέρους των παιδιών αλλά και των δασκάλων Η μικρή Νάταλι ονειρεύεται να γίνει καλλιτέχνης, αλλά υπάρχουν πολλά εμπόδια στο δρόμο της – κυρίως, ένας μοχθηρός δάσκαλος τέχνης και η τρομακτική κόκκινη σφυρίχτρα του. Μια μέρα, η Νάταλι ορθώνει το ανάστημά της και δείχνει σε όλους τι σημαίνει να είσαι αληθινός καλλιτέχνης.
trailer:

ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ

6. Θέλω να γίνω… (2010)
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνα Γιαμπουράνη
Διάρκεια: 12’
Η ταινία προσεγγίζει το θέμα της διαφορετικότητας σε ένα σχολικό περιβάλλον. Σε μια τάξη γυμνασίου δίνεται το θέμα της έκθεσης: “Επιλογή του επαγγέλματος – ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την επιλογή”. Ενώ όλη η τάξη κάνει σκονάκι από τον μάγκα της τάξης, ένα παιδί με Σύνδρομο Άσπεργκερ προσεγγίζει το θέμα της έκθεσης με ένα διαφορετικό τρόπο, αλλά με αποτέλεσμα να πέσει θύμα λεκτικής βίας.

7. Το όραμα του Θοδωράκη (2019)
Σκηνοθεσία – Κινούμενο σχέδιο: Θόδωρος Μαραγκός
Μοντάζ: Τζανέτος Παντελής ⦁ Καλλιτεχνική επιμέλεια: Αγγελική Μαραγκού
Διάρκεια: 18’
Μια αυτοβιογραφική αφήγηση μέσα από τα μάτια ενός παιδιού. O σκηνοθέτης ζωγραφίζει το όραμα του για ένα όμορφο κόσμο χωρίς βία, έγκλημα και επιθετικότητα. Τα κινούμενα σχέδια του Θόδωρου Μαραγκού καταφέρνουν να μας δείξουν με έναν χιουμοριστικό τρόπο τον άδικο κόσμο που ζούμε. Όμως, μπορούμε να ξαναβρούμε τις πραγματικές αξίες της ζωής αν πάρουμε σοβαρά την παιδεία των ανθρώπων.

Info
Εκδήλωση:
ΜΟΡΦΕΣ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΗΜΕΡΑ – ΑΙΤΙΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ: Σχολικός εκφοβισμός, προσβλητικά σχόλια, αύξηση κρουσμάτων βίας, επιθετικότητας, εγκληματικότητας, απανθρωπιά Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου 2022, ώρα 7:30 μμ (προσέλευση 7:00 μμ)

Διοργάνωση:
Καλλιτεχνική Ομάδα Μεταμόρφωση, σε συνεργασία με το Τσεχικό Κέντρο Αθήνας και τη Σχολή
κινηματογράφου και τηλεόρασης της Πράγας (FAMU)

Ανοιχτός Χώρος Εκδηλώσεων “Συσκευαστηρίου Γιαμπουράνη” (ΑΡΙΣΤΟΝ Α)
Μούλκι Κορινθίας, θέση Αρκούδα
https://goo.gl/maps/tjFujrQwHZupr3XW9
ΔΩΡΕΑΝ ΧΩΡΟΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ

ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ:
10 € (ενηλίκων), 7 € (φοιτητικό, εφηβικό 12-18 ετών), Παιδιά κάτω των 12 ετών: Ελεύθερη είσοδος
ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ: Στο γραφείο του συσκευαστηρίου. Τηλέφωνα: 6942718837 – 2742025940
ΩΡΕΣ ΤΑΜΕΙΟΥ: 11:00 πμ – 2:00 μμ, 6:30 μμ – 8:30 μμ
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΚΡΑΤΗΣΗ ΘΕΣΗΣ

ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΓΕΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ

Μαρίνα Γκόντα, Φιλόλογος, ιστορικός Τέχνης, Δρ. Παν/μίου Σορβόννης

Κατερίνα Γλυκού-Φωτεινιά, Δρ. Επικοινωνίας Δημοσιογραφίας, τ. Λέκτωρ Ιστορίας Αρχαιολογίας Παν/μίου Birmingham

Διαδικτυακή ομάδα ΕΙΜΑΣΤΕ ‘ΕΜΕΙΣ’, ΓΙΑΤΙ ΤΟ ‘ΕΓΩ’ ΜΑΣ ΤΕΛΕΙΩΣΕ

ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ
-Ομάδα ΔΙΠΛΑ ΣΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΜΕ ΚΑΡΚΙΝΟ ΤΟΥ ΜΑΣΤΟΥ
-Σύλλογος Γυναικών Διμηνιού “ΝΕΦΕΛΗ”

Kαλλιτεχνική Ομάδα Μεταμόρφωση ευχαριστεί θερμά τους χορηγούς και υποστηριχτές της συγκεκριμένης εκδήλωσης. Για την καλλιτεχνική ομάδα η χορηγία είναι ύψιστη και απαραίτητη προσφορά στην κοινωνία. Δεν είναι τυχαίο ότι ο θεσμός της χορηγίας ξεκίνησε στην χρυσή περίοδο της Αθηναϊκής Δημοκρατίας και είναι μια πράξη συνεργασίας μεταξύ των εταιρειών που αφουγκράζονται τα προβλήματα της σημερινής εποχής, και απώτερος στόχος αυτής της συνεργασίας είναι,  όλοι μαζί να συμβάλουμε σε μια όμορφη κοινωνία ανθρώπων.

Οι εταιρείες που στηρίζουν  μια καλλιτεχνική δημιουργία βοηθούν  ουσιαστικά στην ενδυνάμωση της τέχνης και ταυτόχρονα  στην ανάπτυξη της οικονομίας, αφού  η επιχειρηματική δραστηριότητα στον τομέα του πολιτισμού στηρίζει ένα σύνολο ανθρώπων, που δουλεύουν για αυτόν τον σκοπό και  ταυτόχρονα
ένα σύνολο μικρομεσαίων επιχειρήσεων όπου γίνεται η αγορά του απαραίτητου εξοπλισμού , για την υλοποίηση κάθε καλλιτεχνικής εκδήλωσης.

Οι χορηγοί της εκδήλωσης είναι:
1) Ι ΚΤΕΟ ΚΙΑΤΟΥ
2) ΠΟΥΡΝΑΤΖΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ-ΤΕΧΝΙΚΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ
3) ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ-ΟΠΤΙΚΑ
4) Σ.ΔΟΥΡΟΥ-Μ.ΠΛΩΤΑΣ-COURIER CENTER
5) ΒΑΡΒΑΡΑ ΠΑΥΛΟΥ –ΑΡΤΙΟΝ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΟ
6)ΓΑΪΤΑΝΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ-ΚΛΕΙΔΑΡΑ ΜΑΡΙΑ –ΥΛΙΚΑ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ
7)ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ -ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ
8) ΚΑΜΖΟΛΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ –RED STREET CAFE
9) ΔΑΡΑΒΙΓΚΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ-SERVICE
10) ΠΕΛΟΠΑΚ – ΥΛΙΚΑ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑΣ-MHXANHMATA
11) Γ.Β. ΑΘΑΝΑΣΟΥΛΗΣ-ΟΙΝΟΠΟΙΙΑ
12) ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΤΟΛΑΚΗΣ M.D ΓΗΡΙΑΤΡΟΣ
13) ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΓΙΑΜΠΟΥΡΑΝΗ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ

ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΙ ΝΕΑ ΠΑΤΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΗ ΓΗ: ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΚΟΡΙΝΘΟΣ

Εμφανίσεις: 1576

Γράφει η Παυλίνα Μπεχράκη

ΚΑΤΑ τους Βυζαντινούς χρόνους, η Πόλη της Κορίνθου,
λόγω της σπουδαιοτάτης στρατηγικής θέσης, αιτία
τριβών, και αντεκδικήσεων γίνηκε, μεταξύ Βυζαντινών,
Νορμανδών, Αραβοσλάβων, και Τούρκων. Άντεξε και ήκμασε,
περνώντας μέσα από θύελλες και καταιγίδες, επιδρομές βαρβάρων, Χριστιανών Πειρατών, και Τούρκικων απειλών,
που βρίσκονταν, προ των πυλών. Ή αντίσταση του Ακροκορίνθου,
που κρατούσε γερά, φρουρός ακοίμητος, τη Πόλη ορθή κράτησε, μέχρι τη ν ύστατη στιγμή, που τούρκεψε,
μαζί, με τη Καστελλενία της Κορίνθου, και τον ιερό λόφο
το Πεντασκούφι, το Βασιλικό, και άλλα τινά κάστρα,
που κτίστικαν, για να φυλάττουν τον τόπο, και ως καταφύγια
των Πολιτών, που δέχονταν τη μανία, των κατά καιρούς εχθρών.
Μετά την Άλωση της Κωνσταντινούπολης, ο ίδιος ο Μωάμεθ Β’
πέρασε τον Ισθμό, έφθασε στη πολύπαθη Κόρινθο, και οι φοβερές
συνεχείς καταστροφές, δεν περιγράφονται. Μετά από τετράμηνη πολιορκία, του Ακροκορίνθου, ή Πόλη έπεσε στα χέρια των Τούρκων και υπέφερε, πολλά δεινά, από τους βαρβάρους κατακτητές.

[Παυλίνα Μπεχράκη]

Από το εικονιζόμενο βιβλίο μου [2017]

ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ ΜΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΟΥΝ

Η ΚΟΡΙΝΘΟΣ κατά την ύστερη αρχαιότητα συνεχίζει να είναι μία ακμάζουσα πόλη, λόγω της στρατηγικής της θέσης και της εμπορικής δραστηριότητας που αναπτύσσεται στα επίνειά της, τις Κεγχρεές και το Λέχαιο. Ισχυρό πλήγμα δέχεται με τους σεισμούς του 365 και 375, αλλά και την επίθεση των Γότθων το 395/6. Η πόλη περιορίστηκε σε έκταση με τη δημιουργία του λεγόμενου υστερορωμαϊκού ή πρωτοβυζαντινού τείχους, τμήματα του οποίου διατηρούνται μέχρι τις μέρες μας σε διάφορα σημεία του χωριού της Αρχαίας Κορίνθου. Η πόλη που μέχρι τότε ενωνόταν με τείχη με τον Ακροκόρινθο χάνει πλέον αυτή τη σύνδεση. Η σημασία του χώρου της αρχαίας αγοράς φαίνεται πως υποβαθμίστηκε, καθώς τα ανασκαφικά δεδομένα αποκαλύπτουν περισσότερο δραστηριότητες οικιακές και βιοτεχνικές μίας φτωχικής συνοικίας.

ΚΑΤΑ την πρωτοβυζαντινή ωστόσο περίοδο και ειδικότερα κατά τον 5ο και 6ο αιώνα οικοδομούνται στην περιοχή της Κορίνθου μεγάλες χριστιανικές βασιλικές με σημαντικό γλυπτό διάκοσμο, όπως η βασιλική Κρανείου στα ανατολικά, η βασιλική Κοδράτου στα βόρεια, η βασιλική της Σκουτέλας στα βορειοδυτικά, οι βασιλικές του Λεχαίου και των Κεγχρεών, ενώ νεκροταφεία του 6ου και 7ου αιώνα έχουν ανασκαφεί στις εκτός των τειχών περιοχές του Ασκληπιείου και των βασιλικών Κοδράτου και Κρανείου. Την ανάκαμψη της πόλης που συντελείται αυτή την περίοδο δείχνει να περιόρισε ο μεγάλος λοιμός του 542 που επηρέασε τα πληθυσμιακά δεδομένα, αλλά και ο καταστροφικός σεισμός του 525 που αναφέρεται από τον Προκόπιο .

ΙΔΙΑΙΤΕΡΗΣ σημασίας όμως για την προστασία όχι μόνο της πόλης αλλά και ολόκληρης της Πελοποννήσου είναι η κατασκευή του Εξαμίλιου Τείχους, που εκτεινόταν κατά μήκος του Ισθμού από τις ακτές του Σαρωνικού ως τον κορινθιακό κόλπο, καθιστώντας το ως ένα από τα μεγαλύτερα οχυρωματικά έργα. Η πρώτη κατασκευή του τείχους έγινε από τον αυτοκράτορα Θεοδόσιο Β΄ (408-451). Μετά τους καταστροφικούς σεισμούς του α΄ μισού του 6ου αιώνα και μεταξύ των ετών 548 και 560 ο αυτοκράτορας Ιουστινιανός μερίμνησε για την ανοικοδόμηση του τείχους.

ΣΤΟΥΣ αιώνες που ακολούθησαν παρατηρείται δραστηριότητα γύρω από τις βασιλικές που βρίσκονταν έξω από τα τείχη, ενώ στον χώρο της ρωμαϊκής αγοράς από τα τέλη του 6ου έως και τον 8ο αιώνα πραγματοποιούνται ταφές. Ανασκαφικά ευρήματα στις βασιλικές Κρανείου, Κοδράτου και μίας μικρής βασιλικής στον Ακροκόρινθο φανερώνουν ίχνη κατοίκησης κατά τον 7ο αιώνα. Ανάλογη δραστηριότητα έχει επισημανθεί και στην περιοχή Διαβατίκι που βρίσκεται κοντά στο Λέχαιο. Ειδικότερα στην περιοχή του Κρανείου έχουν έρθει στο φως οικοδομικά λείψανα εγκαταστάσεων και ευρήματα που δείχνουν ότι ο χώρος κατοικείται κατά τη μεσοβυζαντινή και υστεροβυζαντινή περίοδο .

ΣΤΑ τέλη του 8ου αιώνα και μετά την ανασυγκρότηση της αυτοκρατορίας η Κόρινθος γνωρίζουμε πως ορίζεται πρωτεύουσα του θέματος της Πελοποννήσου και έδρα στρατηγού. Ως έδρα αρχιεπισκόπου είναι φυσικό πως η πόλη θα έπρεπε να διαθέτει ένα μεγάλο μητροπολιτικό ναό. Παρά την έλλειψη ανασκαφικών δεδομένων, πλήθος γλυπτών που χρονολογούνται από τον 9ο μέχρι και τα τέλη του 12ου-αρχές 13ου αιώνα αποτελεί ένδειξη ύπαρξης ναών που γνωρίζουμε από τις πηγές, όπως ο ναός του των Αγίων Θεοδώρων, του Σωτήρος ή η λατινική μονή του Αγίου Νικολάου. Στη θέση του ρωμαϊκού «βήματος», από όπου είχε διδάξει ο απόστολος Παύλος χτίστηκε μικρή βασιλική, λείψανα της οποίας σώζονται ακόμα, ενώ ανασκαφικά έχουν επισημανθεί ναοί στην κρήνη Πειρήνη και στα νότια του Μουσείου, ο ναός του Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου που σωζόταν μέχρι το 1937, ο ερειπωμένος με μεταγενέστερες επεμβάσεις σημερινός ναός της Αγίας Παρασκευής, κ.ά.

Η ΚΟΡΙΝΘΟΣ λόγω της θέσης της που ευνοούσε την ανάπτυξη εμπορικής δραστηριότητας πρέπει να αναδείχτηκε σε σημαντικό κέντρο της μεσοβυζαντινής περιόδου. Η εύρεση νομισμάτων και θησαυρών αυτής της περιόδου δείχνουν να πιστοποιούν την οικονομική ανάπτυξη της πόλης. Στα τέλη άλλωστε του 11ου αιώνα γνωρίζουμε πως οι Βενετοί συγκέντρωναν στην Κόρινθο φημισμένα προϊόντα της περιοχής, όπως μεταξωτά υφάσματα και λάδι, ενώ στα 1165-1171 ο Vitale Voltani, αντιπρόσωπος του Romano Mairano, μονοπωλούσε την κορινθιακή αγορά λαδιού εκ μέρους της Βενετίας. Φημισμένη ήταν η πόλη και για το εμπόριο της κορινθιακής σταφίδας από τη γνωστή ποικιλία εγχώριου σταφυλιού. Στα τέλη του 11ου αιώνα, σύμφωνα με τα ανασκαφικά δεδομένα ο ανοιχτός μέχρι τότε χώρος της ρωμαϊκής αγοράς καταπατείται από διάφορα κτίσματα, τα οποία παρά τις ασαφείς πλέον φάσεις οικοδόμησης, περιελάμβαναν καταστήματα, συγκροτήματα κατοικιών, λουτρών, μοναστηριών και κάποια εργαστήρια. Πιστοποιημένη είναι η ύπαρξη εργαστηρίων κεραμικής, επεξεργασίας γυαλιού, χρυσού και ορείχαλκου, ενώ παρότι ακόμα δεν είναι επιβεβαιωμένο ανασκαφικά, υπάρχουν σαφείς αναφορές για εργαστήρια μεταξουργίας, όπου επεξεργάζονταν και έβαφαν το μετάξι.

ΠΑΡΑ το πλήγμα που δέχεται Κόρινθος το 1147 από την πειρατική επιδρομή του στόλου του Ρογήρου της Σικελίας, η πόλη συνεχίζει την ισχυρή της παρουσία και περιγράφεται το 1154 από τον Ιντρίσι, γεωγράφο της αυλής του Ρογήρου, ως μεγάλη και ακμάζουσα, ενώ στα τέλη πλέον του 12ου αιώνα ο Χωνιάτης αναφέρει τα δύο της λιμάνια, Λέχαιο και Κεγχρεές και την ανθηρή εμπορική δραστηριότητα που αναπτυσσόταν κάτω από το κάστρο του Ακροκορίνθου. Τον 13ο, κατά την έλευση των Φράγκων, η πόλη πρέπει να ήταν οχυρωμένη με πύργους και περιμετρικό τείχος, όπως δείχνουν ανασκαφικά δεδομένα, ενώ η εμπορική της δραστηριότητα παραμένει ανθηρή παρά την διοικητική αλλαγή. Από αυτή την περίοδο, δυτικά της ρωμαϊκής αγοράς εντοπίστηκαν κατάλοιπα μίας συνοικίας που από τα ευρήματά της διαπιστώνεται η εισαγωγή σημαντικού αριθμού αγγείων από την Απουλία και το Βένετο. Η λεηλασία των Καταλανών το 1312, ο σεισμός κοντά στο 1320 και η Μεγάλη Πανώλη του 1348 οδηγεί την Κόρινθο στον μαρασμό. Σύμφωνα με την περιγραφή του Niccolò da Martoni, το 1395 υπάρχουν μόνο μερικές δεκάδες σπιτιών εντός του περιβόλου του Ακροκορίνθου, ενώ η κάτω πόλη βρίσκεται σε ερειπιώδη κατάσταση.

[ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ] “ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ Η ΚΟΡΙΝΘΟΣ ΣΤΗΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ ΤΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ”